Ez a cikk részletesen ismerteti, hogyan lehet megoldani, ha a szervere a Windows távoli asztal alkalmazással nem érhető el.
1. Ellenőrizze a szerver állapotát az Ügyfél adminisztrációs felületen.
2. Csatlakozzon a szerverhez az Ügyfél adminisztrációs felületen található Helyreállítási konzolon keresztül, és jelentkezzen be.
A webkonzolban más billentyűzetkiosztással (y / z, speciális karakterekkel) találkozhat a hitelesítő adatok beírásakor. Lehetséges virtuális billentyűzet használata az operációs rendszerben vagy a konzolban.
3. Ellenőrizze, hogy az Internet elérhető -e a szerveren - például pingeléssel vagy webböngésző használatával. Ha az internet nem érhető el, ellenőrizze, hogy rendelkezésre áll-e a hálózati adapter és a hálózati konfiguráció.
4. Ellenőrizze, hogy a Távoli asztali szolgáltatás fut-e , vagy Távoli asztal (Start> services.msc vagy Start> Szolgáltatások). Ha nem fut, próbálja meg elindítani. Próbálja megkeresni a szolgáltatáshiba lehetséges okát az Eseménynaplóban (Start> eventvwr.msc vagy Start> Eseménynapló).
5. Ellenőrizze a nyitott kapcsolatokat az RDP porttal. Ehhez írja be a netstat -an | find "3389 " parancsot egy parancssorba.
Az ismeretlen IP-címekről létrehozott kapcsolatok valószínű bruteforce támadást és az RDP munkamenetek kimerülését jelzik, ami általában megakadályozza az engedélyezett bejelentkezést a távoli asztalon keresztül, és azzal fenyeget, hogy megtámadja a szervert például ransomware-rel. A bejelentkezési kísérleteket az Eseménynéző biztonsági naplójában figyelheti. Az RDP port nem szabványos portra történő cseréje segít csökkenteni a futó szolgáltatás észlelésének kockázatát .
Azonban határozottan javasoljuk, hogy a tűzfalon lévő RDP portot bizonyos IP-címekre vagy hálózatokra zárja be - ha ez nem lehetséges, akkor a szerver eléréséhez VPN- t kell használni. Az internet számára nyitott 3389-es RDP port biztonsági kockázatot jelent!
Ha CAL licenszet használ, ellenőrizze a licenckiszolgáló állapotát az RD Licensing Diagnoser segítségével, amely a Start menüben található.