Az SMTP szerver a Cloudmark Inc által biztosított Cloudmark Gateway megoldással valósul meg. Cloudmark Gateway a legpontosabb és legjobban méretezhető carrier-grade megoldás, amely többek között biztosítja az összes hatékony védelmet a szerver túlterhelés vagy üzenetküldés visszaélés ellen mint például a spam, adathalászat és vírusok.
Hitelesítés
Az SMTP kiszolgáló hitelesítést igényel. Meg kell adnia a helyes adatokat (felhasználói név és jelszó), hogy elküldhető legyen az üzenet a szerveren keresztül. Ha nem állítja be a hitelesítés használatát az e-mail fiókjához, e-mail kliens egy hibaüzenetet jeleníthet meg.
MS Outlook:
Task 'john.smith@domain.com – Sending' reported error (0x800CCC78): 'Cannot send the message. Verify the e-mail address in your account properties. The server responded: 550 5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh authentication failed'
Thunderbird:
An error occurred while sending mail. The mail server responded: 5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh authentication failed. Please verify that your email address is correct in your Mail preferences and try again.
Opera Mail:
Internal error [550 5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh authentication failed]
Error messages are displaying servers' response:
5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh authentication failed
Megjegyzés: A beállítások minden email klienshez az Email kliensek részben vannak részletezve.
A küldő domain nevének meg kell egyeznie a hitelesítéshez használt domain névvel vagy ennek a domain névnek az alias nevével
Cégünk által kínált szolgáltatások tartalmazzák az SMTP szervert. A webtárterület az adott domain névre vagy annak alias nevére mutat. Emiatt csak arról a domain névről engedélyezett az email küldés amelyhez a megfelelő webtárterület megrendelésre került. Az e-mail küldés nem engedélyezett az alábbi esetekben:
- Ha az ön e-mail címét azonosító domain nem a cégünk által biztosított webtárterület szolgáltatást használja (például Hotmail vagy Google e-mail fiók).
- Ha az ön e-mail címéhez tartozó e-mail fiók a cégünk által biztosított, de az nem a hitelesítéshez használt domain névhez tartozik.
Az SMTP szerver egy hibaüzenetet fog küldeni:
5.1.0 <
john.smith
@domain.com> sender rejected
Ha ön egy email-t szeretne küldeni egy valaki@gmail.com címmel, kérjük használja a Google szolgáltató által biztosított SMTP szervert.
Ugyanez a korlátozás érvényes a 3. szintű domain nevekre, még akkor is ha a tárhelyet cégünk biztosítja.
Megjegyzés: a webmail segítségével konfigurálhat 4 külső fiókot és meghatározhat egy alternatív feladó címet. A megfelelő e-mail címet feladóként is lehet használni annak ellenére, hogy ahhoz nem tartozik cégünk által biztosított tárhely vagy az nem alias neve a hitelesítéshez használt domain névnek.
GeoIP védelem
Amikor az SMTP kapcsolatot létrehozzák a feladó IP címe ellenőrzésre kerül. Ez lehetővé teszi, hogy kiderüljön, a megfelelő IP-címhez melyik ország tartozik. A kapcsolat elutasításra kerül abban az esetben ha az olyan országból került létesítésre amely korlátozva van az adott domain név hitelesítése alatt. Ezt a konfigurációt azért használjuk, mert a spam küldők többnyire külföldi országokból csatlakoznak. A hatalmas mennyiségű levélszemét igen gyakran az smtp.forpsi.com SMTP szerver különböző feketelistákra kerülését eredményezi. A GeoIP védelemnek köszönhetően sok spam üzenet kiszűrésre kerül. Megakadályozza, az e-mail fiókok spam üzenetek küldésével történő visszaélését is. Abban az esetben, ha az IP címet blokkolja a GeoIP, az e-mail kliens egy hibaüzenetet jelenít meg:
5.1.0 <
john.smith
@domain.com> sender rejected
Ha úgy gondolja, hogy a csatlakozás az SMTP szerverünkhöz nem sikerül a GeoIP védelem miatt, kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz hiteles chat vagy hiteles kérés útján. Ha a kérése hiteles módon érkezik akkor azonnal engedélyezzük a csatlakozást a kívánt országból. Az engedélyezett országok aktuális listáját itt találja. Ezekből az országokból nem kell kérnie a csatlakozás engedélyezését.
Megjegyzés: a webmail felületről bármelyik országból küldhet levelet.
Az email küldési korlátok egységnyi idő alatt
Az smtp.forpsi.com szerveren limitálva van az időegységenként elküldött üzenetek száma (250 e-mail/perc, 1000 e-mail/óra, 20 000 e-mail/nap), egy üzenet címzettjeinek maximális száma (250), az üzenetek maximális száma egy munkamenetben (250) és az 1 MB-nál nagyobb e-mailek maximális száma a listán szereplő címzettekkel (20 e-mail/perc).
Egy IP címről vagy egy email fiókból az alábbiakban meghatározott mennyiségű üzenetet küldhet:
250 üzenet / 1 perc
1000 üzenet / 1 óra
20000 üzenet / 24 óra
Ha meghaladja ezeket a határértékeket, az email szerver egy hibaüzenetet ad vissza:
5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh policy violation
Az SMTP szerver mint megosztott szerver van konfigurálva. Ez azt jelenti, hogy annak szolgáltatásait több tízezer ügyfél használja. A küldés korlátok célja az SMTP szerver túlterhelés lehetőségének minimalizálása a tömeges e-mail küldések miatt (üzleti levelek, hírlevelek, reklámok stb.) Ilyen esetben más ügyfelek üzenetei késleltetésre kerülhetnek, ami igen kellemetlen és nem csak a nagyon fontos email-ek esetében.
A címzett domain nevének rendelkeznie kell egy helyes MX vagy A DNS rekorddal
Ha üzenetet küld egy e-mail címre amelynek domain neve nem rendelkezik sem MX sem A DNS rekorddal, az üzenetet elutasításra kerül.
- MS Outlook e-mailt küld az érvényes címzetteknek (ha az üzenetnek több címzettje van), és egy hibaüzenetet jelenít meg (új e-mailként elküldve), amely információkat tartalmaz, mely címzettek voltak érvénytelenek.
- Thunderbird, Opera Mail – az üzenet nem kerül elküldésre, riasztás és egy "Érvénytelen cél domain" hiba jelenik meg. Az üzenet átkerül az Elküldött tétel vagy az Elküldött mappába. Javítani kell vagy el kell távolítani az érvénytelen címzetteket a címzettek listájából.
- Webmail – az üzenet küldése helyett a szerver válasza jelenik meg egy felugró ablakban.
Szerver válasza: 5.1.1 piWs1j0010jifNx01iWsdh invalid destination domains
Az egy IP címről küldött üzenetek több mint fele maradt a levelező szerver várakozási sorában
Ez akkor fordulhat elő, ha ön egy email címről vagy egy IP címről több mint 100 üzenetet küldött egy óra alatt és több mint 50 üzenetet nem lehetett kézbesíteni. Az erről az IP címről küldött többi üzenet elutasításra került. Az e-mail kliens hibaüzenetet jelenít meg az e-mail szerver válaszával
5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh policy violation
Ilyen akkor fordulhat elő, ha az ügyfél (vagy az ügyfél rendszere) több email-t küld, amelyeket nem lehet kézbesíteni (pl. mert meghaladta a címzett a fiók kvótáját, érvénytelen a címzett címe, stb.). Ebben az esetben a nem kézbesített üzenetek felhalmozódnak a várakozási sorban, ami aránytalanul megnő. Ez okokból jobb, ha a szerver nem fogadja el üzeneteket amelyek túllépnek egy bizonyos korlátot, hogy megakadályozza smtp szerver túlterhelését.
Az első néhány üzenet kivételével a spam-ként azonosított üzenetek elutasításra kerülnek
Amikor üzenetek egy óra alatt egy IP címről vagy egy feladótól kerültek elküldésre spam-ként kerülnek azonosításra, csak az első néhány elfogadható antispam rendszer által és kézbesíthető a címzetteknek. A többi azonos feladótól (IP) küldött üzenetet elutasítja a kiszolgáló egy hibával
5.1.0 piWs1j0010jifNx01iWsdh spam detected
A Spam üzenetek az SMTP szerverünkön keresztül történő küldése a szever különböző feketelistákra kerüléséhez vezethet. Emiatt nagyon fontos tiltani spam üzenetek küldését például azokról az e-mail fiókokról amelyekkel visszaéltek. Ritka esetekben előfordulhat, hogy a helyes e-mailt spam-ként értelmezik, ezért úgy a konfiguráltuk rendszerünk, hogy az első néhány e-mail elfogadható.