Mit tegyek, ha e-mail küldéskor a következő hibaüzenetet kapom: "Your access to this mail system has been rejected due to poor reputation of a domain used in message transfer"?

Abban az esetben ha az e-mail címéről például egy pénzintézet vagy más hivatalos szerv felé küld e-mailt és a következő hibát kapja "Your access to this mail system has been rejected due to poor reputation of a domain used in message transfer" a következő lépéseket kell tennie.

Az elutasításnak az az oka, hogy a címzett levelezőszervere, amely a Cisco Talos Sender Domain Reputation (SDR) szűrő rendszerét használja, ami visszautasította az e-mailt. A domain nevének még nem elegendő a reputációja (vagy lehetséges, hogy rossz), hogy "megbízhatónak" lehessen tekinteni, és az onnan érkező e-maileket nem fogadják el. Egyszerűbben fogalmazva, nem küldött elegendő e-mailt a címzetteknek, akik ezt a szolgáltatást használják.

A domain reputációját befolyásoló tényezők a következőek: 

Domain regisztrációjától eltelt idő: Az újonnan regisztrált domainek általában nem küldenek elegendő mennyiségű legitim e-mailt ahhoz, hogy a Cisco Talosnál megszerezzék a szükséges reputációt. 

E-mailek küldése olyan IP-címekről (levélkiszolgálókról), amelyek nem küldenek spamet: Levelezőszervereinket a Cloudmark Security Platform (CSP) rendszere védi a spam ellen. 

Annál az IP-címnél, amelyről az e-maileket küldik, a megfelelő reverse rekordnak kell lennie – a megfelelően konfigurált levelezőszervernek ez az alapvető követelménye természetesen teljesül a levelezőszervereinken.

Hogyan lehet megoldani a helyzetet?
Javíthatja az e-mailek kézbesíthetőségét, ha megfelelően konfigurálja domainjét:

Állítsa be helyesen az SPF-rekordot – Az SPF-rekord, amely tartalmazza a cégünk által e-mail küldéshez használt összes szervert, új szolgáltatás beállításakor kerül hozzáadásra, ha a domain DNS-szervereinket is használja.
Az SPF rekordot a tudásbázisunk utasításai szerint ellenőrizheti és beállíthatja - SPF és DMARC rekord beállítása 

DKIM használatával – A DKIM aláírás aktiválódik az smtp.forpsi.com címen keresztül küldött e-maileknél, amikor új szolgáltatást állítanak be, ha a domain DNS-szervereinket használja.
Más esetekben használhatja a tudásbázisunkban
 található útmutatót.
 
DMARC-rekord beállításával – A DMARC-rekord meghatározza az SPF és DKIM-ellenőrzéseken nem túlmenő e-mailek elutasításának szabályzatát. Az új szolgáltatás beállításakor is hozzáadásra kerül, ha a domain DNS-szervereinket használja.
A DMARC rekordot a tudásbázisunk utasításai szerint konfigurálhatja - 
SPF és DMARC rekord beállítása

Mi a helyzet, ha a domain és a beállításai megfelelőek?

1, Kézbesítési problémák esetén fel szükséges venni a kapcsolatot a címzett ügyfélszolgálatával, amennyiben ez lehetséges.

2, Olyan esetben, ha nem lehetséges a kapcsolatfelvétel vagy nem érkezik visszajelzés a megkeresésre, meg lehet próbálni egy false pozitív reputációval kapcsolatos kérést leadni a Cisco Talos Sender Reputation Domain felé.

False pozitív reputáció bejelentése a Cisco Talos Sender Reputation Domain részére

A kérés megnyitásához Cisco-fiókkal kell rendelkeznie. A regisztráció ingyenes.

1. Fiók regisztráció
A következő weboldalon lévő űrlapot nyissa meg és töltse ki: https://id.cisco.com/signin/register

Ne használjon ékezetes karaktereket.

Az utolsó lépés a fiók aktiválása, amelyet az e-mailben kapott hivatkozás segítségével hajthat végre.

2. False pozitiv domain bejelentés
Nyissa meg az SDR űrlapját a következő linken: https://talosintelligence.com/reputation_center/sender_domain

Adja meg domainjét (domainjeit) az űrlapon:

Kattintson az "Add Entries to Ticket" gombra.


Győződjön meg arról, hogy a "NOT MALICIOUS reputation" lehetőséget választotta.

Ha megvan az elutasított e-mail, csatolja azt a kéréshez a FÁJL CSATLAKOZÁSA gombbal. 
Minden kérés elérhető a fiókba való bejelentkezés után. A kérés státuszának változásáról (feloldásról) a regisztráció során megadott e-mail címre kap tájékoztatást.