Az Android naptárának szinkronizálása

Ahhoz, hogy az e-mail címének a naptárát hozzá tudja adni Andoridos eszközén, jelentkezzen be a webmail felületre és kövesse az utasításokat a CalDAV hozzáférés aktiválásához.  

Alkalmazás kiválasztása 
A Google Play áruházban elérhető kliensek közül a nyílt forráskódú Open Sync és ingyenes CalDAV-Sync Beta alkalmazás használható. Telepítéskor feltétlenül engedélyezze az alkalmazások engedélyeinél a naptárakhoz való hozzáférést. 

Ha a fő URL (https://email.forpsi.com/caldav/email_cím/) nem működik, akkor közvetlenül használja a naptár címét: - pl. https://email.forpsi.com/caldav/e-mail_cím/personal  

CalDAV-Sync alkalmazás
Android-verziójától függően lépjen a Fiókok és szinkronizálás oldalra, majd kattintson a Fiók hozzáadásra. A megjelenő lapon válassza ki a CalDAV-Sync Adapter lehetőséget.


Adja meg bejelentkezési adatait:


- Szerver neve vagy URL-címe: https://email.forpsi.com/caldav/email_cím/ 
- Felhasználónév: Az Ön e-mail címe,
 - Jelszó: postafiók jelszó, 

A sikeres hozzáadás után meg fog jelenni a fiókok listája között egy új elem: CalDav Sync Adapter, amelyet kiválasztva tudja bekapcsolni a Naptár szinkronizációját.

Megjegyzés:

Ezután kérem nyissa meg a Naptár alkalmazást, ahol a Beállítások -> Naptárfiókok menüpontban fog megjelenni az e-mail fiókjához tartozó naptár.


OpenSync
Nyissa meg az OpenSync alkalmazást, és kattintson a jobb alsó sarokban található + ikonra 


Adja meg bejelentkezési adatait 


- URL - fő URL (https://email.forpsi.com/caldav/email_cím/ 
- email cím, 
- Postafiók jelszó 

Kattintson a Bejelentkezés gombra a beírt hozzáférési adatok ellenőrzéséhez. A következő oldalon írja be a fiók nevét, és kattintson a Fiók létrehozása gombra a varázslóból való kilépéshez.


Most válassza ki a webmail naptárát a naptáralkalmazásban. A fiókok listájában koppintson az imént hozzáadott fiókra. 


Ellenőrizze a naptárat a szinkronizáláshoz és a megtekintéshez.



Ismert problémák     
  • az ismétlődő események nem szinkronizálódnak megfelelően - nem javasoljuk a szerkesztést az Android kliensben - javítás: módosítsa az időpontot a webmailen és szinkronizálja újra
  • nem törölhet és szerkeszthet egyetlen eseményt az ismétlődő események sorozatán belül
  • mobileszközön létrehozott egész napos, többnapos esemény esetén csak az első nap lesz szinkronizálva (helyette hozzon létre egész napos ismétlődő eseményt) 
  • email meghívásból létrehozott események nem szinkronizálódnak megfelelően - javítás: manuálisan hozza létre az eseményeket a naptárban

Ha a szinkronizálás során hiba lép fel - CalDAV sync error (general), törölni kell az azt okozó eseményt (általában ez egy olyan esemény, amelynek időpontját az Android Naptárban módosították). Csak ezt követően folytathatja a szinkronizálást.

Az itt megjelölt szinkronizációs kliensek csak példaként kerültek felsorolásra, természetesen más CalDAV protokollt támogató kliensek is használhatóak (pl.: DAVx5, One Calendar, stb).